Klaipėda, Gedminų 3.
+37046346109
mokykla@gedminai.lt

Rugsėjo 28 – spalio 2 d. Gedminų progimnazijoje įvyko partnerių susitikimas. Šiame Erasmus projekte dalyvauja šeši universitetai: Ankaros universitetas, Eötvös Loránd universitetas, Baskų krašto universitetas, Turku universitetas, Vilniaus universitetas ir KTH Karališkasis technologijos institutas, taip pat dvi mokyklos: Klaipėdos Gedminų progimnazija ir Mamak Özkent Akbilek pagrindinė mokykla.

Kiekvieną mėnesį partneriai susitinka virtualiai, kad aptartų pažangą, paskirstytų užduotis ir koordinuotų projekto darbą. Kontaktiniai susitikimai, nors ir reti, yra labai svarbūs projekto pažangai. Praėjusių metu birželį vyko susitikimas Budapešte (Vengrijoje), šių metų balandį – Mugloje (Turkijoje).

Projekto CT&MathABLE dalyviai (iš dešinės į kairę). Front row: Cansu Guden Teklet, Nilüfer Tan Yenigun, Daranee Lehtonen, Valentina Dagienė, Zsuzsa Pluhár, Tuğba Öztürk. The back row: Asta Jankauskienė, Marika Parviainen, Indra Sudeikienė, Javier Bilbao, Eugenio Bravo, Tolgahan Ayantas.

Pagrindinis šio bendradarbiavimo tikslas – pasirengti antrajam bandomajam informatinio ir algebrinio mąstymo vertinimo priemonių testavimui: COMATH1, COMATH2 ir COMATH3. Šios priemonės visiškai integruotos į ViLLE – interaktyvią, vizualiai patrauklią mokymosi platformą, sukurtą taip, kad mokiniams būtų patogu naudotis, o tyrėjams – efektyviai rinkti ir analizuoti duomenis. Susitikimo metu projekto komanda gilinosi į diskusijas apie tai, kaip geriausiai analizuoti rezultatus taikant tinkamus statistinius metodus, mokslinių straipsnių skelbimo laiką ir kitus svarbius projekto įgyvendinimo aspektus.

Projektas vyksta trečius metus. Jau parengta daug mokomosios medžiagos, padedančios mokytojams efektyviai mokyti mokinius informatinio mąstymo ir algebrinio mąstymo. Vienas iš įspūdingiausių rezultatų – sukurta 100 interaktyvių užduočių, susijusių su įvairiomis informatikos sąvokomis, kurios dabar visiškai integruotos į ViLLE platformą. Šias užduotis išbandys Klaipėdos Gedminų progimnazijos mokiniai.

Projekto partneriai turėjo galimybę stebėti pamokas: tiek pradinių, tiek 5–8 klasių mokiniai įsitraukė į projektui sukurtas interaktyvias užduotis. Mokinių entuziazmas buvo akivaizdus, nes jie sprendė įvairias užduotis. Mokiniai ypač susidomėjo tokiomis užduotimis kaip: Venno diagramos, loginiai galvosūkiai ir užduotys, reikalaujančios strateginio planavimo. Šios užduotys ne tik prikaustė jų dėmesį, bet ir paskatino juos kritiškai mąstyti bei praktiškai taikyti informatinio mąstymo įgūdžius.

Buvo įspūdinga matyti, kaip mokiniai, net ir pirmokėliai, kurie tik prieš kelias savaites pradėjo lankyti mokyklą, buvo labai įsitraukę į užduočių sprendimą ir sugebėjo savarankiškai išspręsti daugelį uždavinių. Pirmokų gebėjimas spręsti užduotis, kai jiems buvo duodami minimalūs nurodymai, atspindėjo ViLLE platformos prieinamumą ir intuityvų dizainą. Vyresnių klasių mokiniams sudėtingesnės užduotys buvo stimuliuojantis iššūkis, žadinantis smalsumą ir ugdantis gilesnius problemų sprendimo įgūdžius.

Šis tiesioginis pamokų stebėjimas projekto komandai suteikė vertingų įžvalgų, nes leido pamatyti, kaip mokiniai sprendžia užduotis realiuoju laiku. Pamokų metu surinkta grįžtamoji informacija bus panaudota toliau tobulinant uždavinių rinkinius, užtikrinant, kad jie būtų ne tik patogūs naudoti, bet ir tinkamai sudėtingi bei veiksmingi ugdant pagrindinius informatinio mąstymo įgūdžius. Šis pasikartojantis stebėjimo, apmąstymo ir tobulinimo procesas yra svarbiausias projekto tikslas – sukurti prasmingas mokymo priemones, kurias būtų galima plačiai pritaikyti ugdymo procese. Stebėjimas ir diskusijos buvo labai svarbūs tobulinant užduotis, kad jos taptų dar patogesnės mokykloms. Tikslas – suteikti mokytojams galimybę tiksliau įvertinti mokinių skaičiavimo mąstymo įgūdžius ir geriau padėti jiems mokytis.

Visi projekto CT&MathABLE partneriai jaučia didžiulį entuziazmą. Didelį pasitenkinimą teikia įvairios mokymosi veiklos kūrimas, mokinių pažangos matavimas ir žinojimas, kad šis darbas teikia tiesioginę naudą mokykloms, nes tobulina informatinio mąstymo mokymą ir vertinimą.

Keletas akimirkų iš pamokų stebėjimo: mokiniai susidomėję sprendžia uždavinius ViLLE aplinkoje, atsakinėja į svečių klausimus.