
Gegužės 23 – 27 dienomis Atėnuose vyko mokymai „We Are Special“: Inclusion and Support for Students with Special Needs In and Out of the Classroom“. Šis kursas skirtas geriau suprasti klasės dinamiką, mokymo(-si) sėkmę ir gerovę, šeimos įsitraukimą į įtraukiąsias mokyklas. „Mes visi esame ypatingi“ atspindi požiūrį, kurį pedagogai gali taikyti inkliuzinėse klasėse, siekdami užkirsti kelią specialiųjų ugdymosi poreikių mokinių atskyrimui ar patyčioms.
Mokymų metu susipažinome su pagrindinėmis negaliomis, tokiomis kaip mokymosi sutrikimai (disleksija, disgrafija), emocijų ir elgesio sutrikimai (ADHD, ADD, depresija, bipolinis sutrikimas), intelekto ir fizinė negalia, vystymosi sutrikimai (autizmas). Taip pat daug dėmesio skirta diskusijoms, patirčių ir problemų, su kuriomis susiduriame profesiniame darbe, dalijimuisi.
Kurso mentorė Foteini Tsioutsia pateikė praktinių užduočių, skirtų užkirsti kelią patyčioms. Nemažai dėmesio skirta komandos formavimui, žaidimams, kurių metu ugdomi socialiniai įgūdžiai. Skatino ne tik pasitikėti savimi, bet ir atidžiai pažvelgti, kaip susidoroti ir numalšinti stresą ar bejėgiškumo jausmą. Susipažinome su veiksmingomis atsipalaidavimo technikomis ir judėjimu pagrįstomis veiklomis, kurios bus naudojamos specialiųjų poreikių turintiems mokiniams ir kitiems klasės mokiniams. Mokėmės kurti pozityvias ir praktiškas strategijas, kad pagerintume veiksmingą bendravimą su tėvais ir mokyklos bendruomene. Rengdami veiklas, atsižvelgėme į atnaujintą ugdymo turinį ir jo diegimą bei plačiau nagrinėjome pažinimo, socialinę, emocinę ir sveikatos kompetencijas.
Pradinio ugdymo mokytoja Lukrecija Šlevaitė