Klaipėda, Gedminų 3.
+37046346109
mokykla@gedminai.lt

Nordplus projekto „Teachers in the Outdoor Classroom“ veiklos Gedminų progimnazijoje

2025 m. gegužės 13–16 dienomis Klaipėdos Gedminų progimnazijoje vyko Nordplus projekto „Teachers in the Outdoor Classroom“ veiklos. Mokymo(si) veiklose dalyvavo mokytojai iš Islandijos Hamraskoli pagrindinės ir Latvijos Kuldigos centro vidurinės mokyklų. Savaitė buvo kupina naujų įspūdžių, prasmingų profesinių atradimų ir šilto tarpkultūrinio bendravimo.
Pirmąją dieną svečiai susipažino su mūsų mokykla ir jos bendruomene. Viso vizito metu jie stebėjo inovatyvias, neformalioje aplinkoje organizuotas pamokas: vokiečių kalbos – prekybos centre, integruotą lietuvių kalbos ir gyvenimo įgūdžių pamoką – mokyklos kieme, kūno kultūros – stadione. Technologijų, STEAM, anglų kalbos bei pradinių klasių lietuvių kalbos pamokos taip pat vyko netradicinėse erdvėse, atspindėdamos mūsų mokyklos šiuolaikišką požiūrį į ugdymą.
Ekskursijų metu dalyviai turėjo progą ne tik susipažinti su Klaipėdos senamiesčio istorija, bet ir aplankyti įvairias edukacines erdves. Jie dalyvavo kūrybinėse dirbtuvėse edukacijos centre „Edukateka“, lankėsi Baltijos jūros gyvūnų reabilitacijos centre. Taip pat buvo organizuotas vizitas į Klaipėdos universiteto STEAM centrą, kur svečiams pristatyti naujausi projektai, susiję su gamtos mokslais, inžinerija bei technologijomis. Šios veiklos praturtino svečių patirtį ir padėjo dar geriau suprasti ugdymo netradicinėse erdvėse galimybes Klaipėdoje.
Svarbi projekto dalis buvo diskusijos, kuriose mokytojai aptarė švietimo sistemų skirtumus, iššūkius, su kuriais susiduria skirtingų šalių mokytojai. Taip pat buvo kalbėta apie mokymo netradicinėje aplinkoje svarbą ir naudą ugdytiniams – kaip tokios pamokos skatina kūrybiškumą, bendradarbiavimą ir mokymosi motyvaciją, padeda atsiskleisti ir specialiųjų ugdymosi poreikių turintiems mokiniams. Šie pokalbiai padėjo geriau suprasti tarptautinio bendradarbiavimo galimybes ir įkvėpė naujų idėjų ateities projektams bei ugdymo metodų tobulinimui.
Šios projekto veiklos ne tik praturtino profesines žinias, bet ir sustiprino bendrystės jausmą tarp Lietuvos, Latvijos ir Islandijos pedagogų bendruomenių.