Klaipėda, Gedminų 3.
+37046346109
mokykla@gedminai.lt

Startavo programos „Erasmus+“ KA220 projektas CT&MathABLE

    Projektą „Computational Thinking and Mathematical Problem Solving, an Analytics Based Learning Environment“ (CT&MathABLE) koordinuoja Vilniaus universiteto Filosofijos fakulteto Ugdymo mokslų instituto mokslininkų grupė, bendradarbiaudami su Duomenų mokslo ir skaitmeninių technologijų institutu. Projektas skirtas informatinio mąstymo (Computational Thinking) ir matematikos problemų sprendimo taikant analitika grįstą aplinką tyrimams.

    Projekto partneriai – šeši universitetai: Ankaros (Turkija), Eötvös Loránd (Budapeštas, Vengrija), Baskų šalies (Bilbao, Ispanija), Turku (Suomija), KTH Karališkasis technologijų institutas (Stokholmas, Švedija) ir Vilniaus universitetas. Projekte taip pat dalyvauja dvi mokyklos: Klaipėdos Gedminų progimnazija ir Mamak Özkent Akbilek pagrindinė mokykla (Turkija).

    Partneriai yra iškėlę ambicingą tikslą – pagerinti informatinį ir matematinį mąstymą sukuriant žaismingų užduočių, pateikiant įvairių veiklų modelius, išbandant juos partnerių ir kitose mokyklose. Kiekvienas partneris pritraukė po 2–3 asocijuotas mokyklas, taigi šiame projekte kartu su dviem partnerinėmis mokyklomis bendradarbiaus dar 17 asocijuotų mokyklų iš šešių partnerių šalių.

    Pirmasis partnerių susitikimas vyko spalio 26–28 d. Baskų šalies universiteto (Universidad Del Pais Vasco / Euskal Henriko Unibertsitatea) Inžinerijos fakultete Bilbao mieste. Tris dienas partneriai dirbo intensyviai ir įdomiai. Pirmąją dieną susitikimo su dviejų mokyklų mokytojų komandomis metu direktoriai pristatė savo mokyklų (IES Uribe-Kosta BHI ir Asti Leku) vizijas ir darbą diegiant skaitmenines technologijas, ugdant informatinį mąstymą. Susitikimo dalyviai apsilankė Baskų šalies universiteto Inžinerijos fakulteto laboratorijose, kuriose projektuojami Formulės1 automobiliai, kuriamos mini raketos, įvairių gitarų modeliai. Antrąją dieną partneriai aptarė visus numatytus projekto paketus: projekto valdymą, mokymosi trajektorijos modelio derinant informatinio mąstymo veiklas su algebriniu mąstymu parengimą, informatinio ir algebrinio mąstymų vertinimo įrankių sukūrimą ir išbandymą,  interaktyvių uždavinių ir įrankių jiems kurti projektavimą, projekto sklaidą. Trečiąją dieną partneriai aptarė artimiausius darbus, sutarė dėl kito partnerių susitikimo Budapešte 2023 m. birželio 5–6 d., taip pat buvo aptarti mokytojų dirbtuvių (dalyvaus 100 Vengrijos mokytojų) organizavimo, projekto kokybės vertinimo klausimai. Nors susitikimo veiklos buvo labai intensyvios, partneriai rado laiko ir kultūriniam bendravimui – aplankė  Guggenheimo muziejų.

   Šis projektas ypač svarbus Lietuvos bendrojo ugdymo mokykloms, siekiant gerinti matematikos pasiekimų rezultatus.

Projekto svetainė: http://www.fsf.vu.lt/ct-math-able